ZDZ
REKLAMAZielona aleja
REKLAMABiG Ostróda
wydrukuj podstronę do DRUKUJ8 maja 2025, 10:56 komentarzy 75

(Fot. UM w Iławie/archiwum.)

Wracamy do tematu utraty przez miasto Iława dofinansowania na budowę ulicy Jagiełły, tak długo wyczekiwaną i tak potrzebną. Burmistrz Dawid Kopaczewski wydał dziś oświadczenie w tej sprawie, w którym przyznaje, że miasto straciło dotację przez swój własny błąd - niedopatrzenie terminu przetargu.

Wczoraj podaliśmy na naszym portalu informację, która wzburzyła mieszkańców i wywołała wielkie kontrowersje, czego dowodem są m.in. komentarze zamieszczone w social mediach. Miasto Iława straciło dofinansowanie z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg w wysokości 3,5 miliona złotych! Oficjalnie potwierdził nam to urząd wojewódzki. Powodem utraty dofinansowania jest nieogłoszenie w odpowiednim terminie (30 dni od podpisania umowy) przetargu na wykonanie tej inwestycji.

Więcej na ten temat przeczytacie w artykule: Przepada 3,5 mln zł dotacji na ulicę Jagiełły w Iławie! Urząd miasta nie ogłosił przetargu.

Wczoraj próbowaliśmy skontaktować się z burmistrzem Iławy (bezskutecznie), dopiero dziś rano otrzymaliśmy oświadczenie Dawida Kopaczewskiego w tej sprawie.

Pełna treść oświadczenia burmistrza Dawida Kopaczewskiego ws. utraty dofinansowania na budowę ul. Jagiełły poniżej.

Szanowni Państwo,

stała się rzecz, która nie powinna się nigdy wydarzyć.

Przez ostatnie lata, przy pracy wielu oddanych pracowników urzędu i jednostek miejskich, pozyskaliśmy dziesiątki milionów złotych na rozwój naszej Iławy. Widać to chociażby po nowych ulicach, chodnikach, ścieżkach rowerowych, terenach zielonych, czy nowoczesnym żłobku. Każda z tych inwestycji bardzo nas cieszyła. Była ukoronowaniem naszej ciężkiej pracy.

Miesiąc temu, wraz ze skarbniczką naszego miasta, podpisaliśmy umowę na dofinansowanie przebudowy ul. Jagiełły (3,5 mln złotych). Pieniądze te zostały nam przyznane w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. Umowa ta jest obwarowana terminami, których powinniśmy dopełnić. Niestety pracownik odpowiedzialny za to zadanie nie wypełnił powierzonego mu zadania w terminie: w ciągu 30 dni od podpisania umowy powinniśmy ogłosić przetarg na wyłonienie wykonawcy tej inwestycji. Niestety tak się nie stało i tym samym umowa wygasła, a pieniądze przepadły. Termin ten wynika z ustawy. Nie można go więc wydłużyć, a tym samym nie można aneksować umowy.

Pracownik ten, po dostrzeżeniu swojego błędu, poinformował kierownika, który niezwłocznie przekazał tę informację mojemu zastępcy. Od razu podjęliśmy działania, by uratować tę sytuację. Osobiście rozmawiałem na ten temat z wojewodą oraz dyrektorką wydziału urzędu wojewódzkiego nadzorującą ten zakres zadań. Skontaktowałem się także z naszym przedstawicielem w parlamencie oraz z sekretarzem stanu w Ministerstwie Infrastruktury. Wszystko po to, by znaleźć rozwiązanie tej sytuacji; by po prostu uratować te pieniądze.

Niestety, wczoraj późnym popołudniem otrzymałem informację, że nic w tej sprawie zrobić nie możemy. Pieniądze przepadły, bo umowa wygasła. Tak stanowi ustawa. Zmienić tego nie możemy.

W imieniu swoim oraz moich współpracowników, przepraszam wszystkich Państwa, a zwłaszcza mieszkańców ul. Jagiełły, którzy na tę drogę czekają 50 lat. Czuję złość na to, co się stało. Jestem zły, wkurzony, rozczarowany, bo wiem, że zawsze walczymy o każde możliwe dofinansowanie inwestycji, zakupów, czy miejskich wydarzeń. To nigdy nie powinno się zdarzyć. Jest mi wstyd. Ponoszę także za to odpowiedzialność.

Proszę mi wierzyć: wszyscy to ogromnie przeżywamy. Wiem, że pracownicy Wydziału Inwestycji są bardzo zaangażowani i w pełni oddają się swojej pracy. Dowodem tego są dziesiątki zrealizowanych projektów, mniejszych i większych. Ich praca wymaga nie tylko ogromnej wiedzy technicznej, ale także skupienia i dbałości o szczegóły. W tym jednym przypadku, na tak wiele już zrealizowanych, tego zabrakło.

W 2019 r. obiecałem mieszkańcom ul. Jagiełły, że droga ta zostanie wybudowana. Dzięki mojej akceptacji przygotowaliśmy w poprzedniej kadencji dokumentację budowlaną i uzyskaliśmy pozwolenie na budowę tej drogi. To był pierwszy, ale jakże ważny krok do tej inwestycji. I mimo tych trudności, mimo tego, co się stało, dotrzymam słowa. Jeszcze w tym roku ogłosimy przetarg na I etap tej inwestycji obejmujący przebudowę sieci wodno-kanalizacyjnej, gazowej i energetycznej.

Etap ten musi być zrealizowany w pierwszej kolejności przed tak oczekiwanym utwardzeniem całej drogi. Jest on zaplanowany w tegorocznym i przyszłorocznym budżecie. Ponadto wniosek o dofinansowanie tej drogi zostanie niebawem (najprawdopodobniej w okresie letnim) złożony po raz kolejny. Był on wysoko oceniony w ostatnim naborze, jestem więc pewien, że i tym razem tak będzie. Ulica Jagiełły zostanie zatem wybudowana. Dotrzymam danego słowa, by odbudować zaufanie w tej kwestii.

Obiecuję wyciągnięcie wniosków z tego zdarzenia. Procedury w tym zakresie zostaną zaostrzone, by nigdy więcej taki błąd się nie zdarzył.

Jeszcze raz Państwa za to przepraszam.

Jak widać, zarówno Burmistrz Iławy Dawid Kopaczewski, jak i Burmistrz Susza Marcin Mądry (w tym samorządzie także doszło do utraty dotacji w podobnych okolicznościach) winą w pierwszej kolejności obarczają urzędników. Pytanie, jak wygląda bieżący nadzór nad ich pracą, zwłaszcza w tych najważniejszych sprawach, a takimi są duże dotacje na inwestycje. Za ten nadzór, jak również za organizację pracy urzędów, odpowiedzialność ponoszą samorządowcy piastujący tam najwyższe stanowiska – czyli sami włodarze wraz z kierownictwem urzędów.

Red. kontakt@infoilawa.pl.

TEMATY Samorząd
REKLAMAABS3
REKLAMAprofi

72Komentarze

dodaj komentarz

Portal infoilawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

  • ~iławianin 72 minutę temu

    Panie burmistrzu, różne pokolenia mieszkańców "ulicy" Jagiełły czekają na jej normalną nawierzchnię nie 50, tylko 80 lat. I to bardzo nieładnie zwalać całą winę za to poważne niedopatrzenie na pewnego, niefrasobliwego urzędnika. Ostatecznie to Pan ponosi odowiedzialność za pracę podwładnych sobie urzędników, ponieważ to do Pana obowiązków należy odpowiedni nad nimi nadzór. Pańskie przeprosiny i obiecywanie "wyciągnięcia wniosków" z tej bulwersującej mieszkańców miasta sytuacji - niczego nie załatwiają. Ludzie, posiadający poczucie honoru i odpowiedzialności, w takich przykrych sytuacjach spowodowanych zaniedbaniem, w jakie popada kierowany przez nich urząd, po prostu podają się do dymisji...

    odpowiedz oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~Czytam 71 17 minut temuocena: 100% 

    Wszyscy winni tylko nie on!!! Jak dziecko!!!!

    odpowiedz oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~WL 70 dzisiaj 14:43ocena: 100% 

    Ten urząd sięgnął już dna.

    odpowiedz oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~. 69 dzisiaj 14:45ocena: 60% 

    zagłada po tęczowemu

    oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~Szok i niedowierzanie 68 dzisiaj 14:40ocena: 100% 

    DYMISJA natychmiast- REFERENDUM jak najszybciej. ZWROT UPOSAŻENIA bo niesłusznie pobrane. To się dzieje naprawdę!!!!!

    odpowiedz oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~Pablo 67 dzisiaj 14:33ocena: 100% 

    Te foto to super Miałki patrzy na rozwalające się mury

    odpowiedz oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~rekomenduję zwolennika Rafała 66 dzisiaj 14:16ocena: 71% 

    ~35-ty, historyku iławski w okularach nie masz bardziej ambitnych zajęć od oczekiwania atencji u Czytelników, liczenia kolorowych łapek? Serio? To szczyt możliwości TWYCH? Spójrz na wydawniczy "hit" internetów o człowieku doskonałym. O Rafale oczytanym, inteligentnym, obytym w świecie, powszechnie znanym, lubianym, o stu twarzach, odważnym, wykształconym, znającym języki, prawdziwym gospodarzu, sportowcu, budowniczym, przyjacielu rekinów, obrońcy przyrody i dyskryminowanych mniejszości, patriocie gospodarczym, przystojnym w garniturach, bohaterze debaty, narcyzie, którego ciotka machała Piłsudskiemu a pradziadek walczył u boku Napoleona A Wonder zagrał mu prywatny koncert. Masz taki "wzór" dupiarza wspaniałego do naśladowania, a zajmujesz się liczeniem łapek jak nieszczęśliwy liczyłapkin. Stać Cię na więcej.

    odpowiedz oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~Umowa 65 27 minut temuocena: 100% 

    Przepraszam bardzo ale te wypociny nie nadają się do czytania

    oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~powyżej bojownik o sprawy beznadziejne 64 34 minuty temuocena: 50% 

    O czym ta powyższa bezmózga, galaretowata, konfowa meduza znów tutaj bredzi? W nocy, podczas polucji sennych, także prowadzisz nieustanną kampanię wyborczą swojego ukochanego Sławusia M., przemądrzałego cwaniaczka - hochsztaplera zbijającego miliony na nielegalnych automatach hazardowych?

    oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~Ola Mała 63 dzisiaj 14:05ocena: 93% 

    Teraz jeszcze pół miliona wyprowadzi na piłkę ręczną a mieszkańcom w nagrodę płatne parkingi

    odpowiedz oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~kończ waść, wstydu oszczędź 62 dzisiaj 14:02ocena: 83% 

    35-ty nakryj burmistrza burymi szmatami z amfiteatru wręcz.

    odpowiedz oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~Obserwator 61 dzisiaj 14:01ocena: 8% 

    Ja mu wierzę.

    odpowiedz oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~iławiak 60 dzisiaj 13:57ocena: 100% 

    O jakich wielu projektach mówi burmistrz i jaką ciężką pracą są zajęci urzędnicy? Jakoś mieszkańcy nie mogą dostrzec wyników tych działań. Patrzymy z zazdrością na skuteczność innych miast w pozyskiwaniu subwencji na różne cele. To smutne, że człowiek, któremu radni przegłosowali tak wysokie uposażenie, nie potrafi dopilnować tych niewielu projektów, które mają szansę na realizację.

    odpowiedz oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~Rafał 59 dzisiaj 13:56ocena: 100% 

    D Y M I S J A !

    odpowiedz oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~do Julii 58 dzisiaj 14:44ocena: 100% 

    po prosty GŁUPI

    oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~Julia 57 dzisiaj 14:08ocena: 60% 

    Dh widzę głupio mądry jesteś

    oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~dh 56 dzisiaj 14:00ocena: 30% 

    Straty pokryjemy ze sprzedaży kawalerki batyra, tylko kto weźmie takiego zbuka? Może frania?

    oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~??? 55 dzisiaj 13:57ocena: 56% 

    a kto pokryje straty?

    oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~oj tam, oj tam 54 dzisiaj 13:55ocena: 67% 

    przykład idzie z góry ::: Parlament Europejski zatwierdził ponad 116 mln euro pomocy z Funduszu Solidarności UE na likwidację szkód powodziowych w dwóch krajach UE. Nie głosowano w sprawie Polski i innych krajów Europy Środkowej dotkniętych wrześniową powodzią. Europosłowie nie głosowali w sprawie Polski i innych krajów Europy Środkowej, które ucierpiały w czasie powodzi we wrześniu 2024 r. Już w połowie września Polska zgłosiła chęć skorzystania z Funduszu Solidarności, ale do dziś nie złożyła wniosku z wyceną strat.

    odpowiedz oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~Hutek 53 25 minut temu

    Baju baju będzie bongo. Co tak bronisz swoich. Nawet obrona musi mieć sens

    oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~szok 52 dzisiaj 13:52ocena: 94% 

    Jeżeli jest prawdą to, co mówi burmistrz miasta, powinien był uprzedzić mieszkańców o tym, co się wydarzyło. NIE ZROBIŁ TEGO ŚWIADOMIE I Z PREMEDYTACJĄ. Sądził, że się nie wyda i nikt się nie dowie? Szok i niedowierzanie!

    odpowiedz oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Pan 51 dzisiaj 13:54ocena: 100% 

    Jest to Miałki Nieudacznik Referendum

    oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~Michał 50 dzisiaj 13:48ocena: 100% 

    To się naodwalało

    odpowiedz oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~KandydatNaBurmistrza 49 dzisiaj 13:47ocena: 88% 

    Burmistrz do dymisji! Referendum i wcześniejsze wybory! Ludzie! Urząd Miasta to nasi pracownicy! My Obywateli, składamy się na ich sukcesy i porażki, wypłaty i premie! Koniec z marnotrawieniem naszych ciężko zarobionych pieniędzy na podatki! Gdy ja zostanę Burmistrzem to w Jezioraku będzie czysta woda, a lipowy będzie miał dostęp do morza! Oczywiście tych obietnic nie spełnię ale również nie zawale tak kluczowych interesów miasta jak środki zewnętrzne! Jeśli chcecie mieć odpowiedzialnego przedstawiciela waszych spraw, spraw wszystkich mieszkańców Iławy, to czas na odsunięcie od władzy Dawida Kopaczewskiwgo bo dłużej nie można na to patrzeć i akceptować. Ostatnie wybory Kopaczewski VS Młotek to wybór mniejszego zła. Czas na Burmistrza który zasługuje na miano gospodarza Miasta Iława! Burmistrza którego decyzji i zarządzania nikt nie będzie się wstydził a Iława będzie przykładem dla innych miast i gmin. Zbudujmy dom na solidnych fundamentach, dość budownictwa z patyków i gałęzi!

    odpowiedz oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Mieszkaniec 48 dzisiaj 13:40ocena: 100% 

    Kiedy idziemy zaprotestować pod ratusz?

    odpowiedz oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Danka 47 dzisiaj 13:39ocena: 93% 

    To było tylko 30 dni od podpisania umowy na dopilnowanie tematu. Sprawa pilna, ważna nie do szuflady. A burmistrza nie dziwiło, że cisza w sprawie przetargu?? Najłatwiej na pracownika zrzucić odpowiedzialność. Tu nie ma co szukać winnych, nie ma co zrzucać na poprzedników. To 2 kadencja 7 lat doświadczenia....

    odpowiedz oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Stanisław 46 dzisiaj 13:32ocena: 100% 

    Ja mogę tylko współczuć tej Pani, która jezdzi na wózku inwalidzkim ulicą (ciężko to nazwać ulicą) Jagiełły. Czasami ją widuję i nie mogę uwierzyć aby w środku miasta była droga w takim stanie, podczas gdy na nowym osiedlu domów jednorodzinnych jest robiona cała infrastruktura. Cóż priorytetem pewnie jest stadion i stąd niedopatrzenie burmistrza, pewnie nie może się doczekać przecinania wstęgi i relacji na fb.

    odpowiedz oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~J. K. 45 dzisiaj 13:48ocena: 100% 

    Gdzie, na Osiedlu Żołnierzy czy na Zalewskiej?

    oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~Ol 44 dzisiaj 13:36ocena: 95% 

    Ważne, że na nowym osiedlu domków jednorodzinnych, gdzie burmistrz ma działkę budowlaną, jest wszystko dopieszczone.

    oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~sędzia kalosz 43 dzisiaj 13:29ocena: 53% 

    za całokształt odpowiada BURMISTRZ , a takie amerykanckie dyplomy ma. Pod wolnym sądem kibicował jak Domi paliła znicze. Pod wolny sąd ponownie z nim ( który to sąd Domi uniewinnił )

    odpowiedz oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~hb 42 dzisiaj 13:33ocena: 83% 

    nie mieszaj swojej polityki do nieudacznictwa frania

    oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~Pytam 41 dzisiaj 13:28ocena: 95% 

    Czy umowę z Wojewodą podpisał szeregowy pracownik ratusza czy jednak sam burmistrz z panią skarbnik ? Czy burmistrz nie czyta podpisywanych dokumentów?

    odpowiedz oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~Cyrk 40 dzisiaj 13:23ocena: 100% 

    3,5 bańki przepadło koszty projektów itd….. cyrk

    odpowiedz oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~Młody i zdolny 39 dzisiaj 13:14ocena: 100% 

    Są jakieś wolne etaty w tym urzędzie? Też bym sobie popracował na takim luzie, że termin na kilka baniek sobie przeleci, a mi to lata.

    odpowiedz oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~Pan 38 dzisiaj 13:25ocena: 100% 

    Miałki Nieudacznik Ten B........

    oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~Michał 37 dzisiaj 13:12ocena: 100% 

    Oto co dostaliśmy - Nie ma dymisji. Nie ma zmian.Jest tylko PR – i tania narracja o „lekcji na przyszłość”.Miasto jako plac zabaw dla niekompetencji.To nie jest pomyłka.To totalny brak profesjonalizmu, opakowany w ładne słowa.Iławianie, przyzwyczajajcie się.Tu się nie rządzi. Tu się ćwiczy.

    odpowiedz oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~Magda 36 dzisiaj 13:08ocena: 100% 

    3,5 miliona? Trudno.To tylko błąd. Burmistrz bierze odpowiedzialność – czyli mówi, że mu wstyd. I już. Dalej system nie zmienił się ani o milimetr.Ale spokojnie – inwestycja i tak będzie. Dłużej, drożej, z naszych pieniędzy.To podobno „ważna lekcja”.Szkoda, że czesne płacimy wszyscy.To już się dzieje

    odpowiedz oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~??? 35 dzisiaj 13:18ocena: 21% 

    a u spowiedzi był ??? a na pielgrzymkę do Częstochowy pójdzie pieszo ??? bo drogi krzyżowe już były

    oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~Marek 34 dzisiaj 13:00ocena: 100% 

    Iławianie. Nic się nie stało.Wiara zwycięży. A pieniądze? Pieniądze to nie wszystko. Bogatym wiatr w oczy, ubogim — wiara i nadzieja.

    odpowiedz oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~jhh 33 dzisiaj 13:15ocena: 100% 

    wiatr w żagle bogatym, a nie w oczy

    oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~Janek 32 dzisiaj 12:55ocena: 93% 

    Teraz jest nagonka na pracownika. Znając życie tylko on dostanie po dupie. W normalnych realiach, pracę powinien stracić kierownik działu, za to że nie dopilnował bardzo ważnego tematu, no i oczywiście ten zastępca burmistrza, który odpowiada za tematy związane z inwestycjami. Wykazali się brakiem zaangażowanie i monitorowania tematu wartego 3.5 mln zł.

    odpowiedz oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Władysława 31 dzisiaj 12:49ocena: 100% 

    Wśród tylu pracowników - znaleść winnego to nie problem — wystarczy rzucić balast. Jakiś mały urzędnik się znajdzie, może z drugiego szeregu. A może winni są ci z zewnątrz? Globalna polityka, tajemne układy, rząd, województwo, sąsiednie miasto. To nie my, to oni. To nie jest zarządzanie - to…. i kłamstwo.

    odpowiedz oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~hahah 30 dzisiaj 12:48ocena: 100% 

    oni potrafią tylko grunty sprzedawać niedawno sprzedali na Przemyslowej ponad hektar i twierdzili że miasto nie planuje dalszej sprzedaży a juz robią kolejny przetarg na sprzedaż kolejnych gruntow Czy to jedyny sposób miasta na przychody do budżetu.

    odpowiedz oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~Rafał 29 dzisiaj 12:39ocena: 100% 

    A może warto się pochwalić Panie burmistrzu że podobno miasto nie złożyło wniosku o fundusze szwajcarskie? Jeżeli tak to za dużo tego. DYMISJA.

    odpowiedz oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~Rotschield bildergard soros 3ci 28 dzisiaj 12:33ocena: 94% 

    Przeprosiny to jedno, teraz poddaj się do dymisji i masz jeszcze szansę że resztki godności zatrzymasz w oczach społeczności panie burmistrzu

    odpowiedz oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~drhy 27 dzisiaj 12:34ocena: 100% 

    soros przy musku to pikuś

    oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~Batyr 26 dzisiaj 12:28ocena: 42% 

    To elektorat Pisowski wybrał Burmistrza więc co się dziwicie. Oni zawsze wybierają ludzi nieudolnych co dużo gadają o patriotyzmie i Bogu żerujących na posadach. Żałosny elektorat pisu.

    odpowiedz oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~Kapelus 25 dzisiaj 13:40ocena: 63% 

    Ja wiem, Iława zawsze będzie lewicowa i inna myślaco. Tego nie zmienisz. Że PiSu tu się nie lubi wiadomo nie od dziś. Dlatego tak bronicie jak lew tych swoich idoli razem z Bolkiem na czele. Dawajcie minusy hehe czekam.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~seh 24 dzisiaj 12:44ocena: 49% 

    to oczywiste, że komuchy z pisu go wybrały

    oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~Kapelus 23 dzisiaj 12:43ocena: 51% 

    Ty mi tu PiSu nie ruszaj komucho jedno

    oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~Oburzony 22 dzisiaj 12:28ocena: 16% 

    Jakie doświadczenie samorządowe ma redaktor piszący te teksty? W urzędzie Gminy pracuje średnio 50 pracowników, wśród nich jest kilku naczelników którzy koordynują ich pracę, wyżej jest zastępca burmistrza lub kilku, sekretarz gminy i na samym końcu jest burmistrz. Zakładając, że każdy urzędnik prowadzi kilka spraw na raz, załóżmy że 5 to daje nam 250 otwartych spraw, projektów, zadań. Często to więcej ale zakładam najniższą możliwość. Jeśli redaktor twierdzi, że każdą z nich powinien pilotować burmistrz, wójt czy inny to jest w dużym błędzie. Co innego jest zarządzać 3 osobowa rodzinna redakcja i wytykać wszystkim błędy dookoła. Inne poziomy zarządzania. Moim skromnym zdaniem urzędnik który zawalił tak poważne powierzone zadanie powinien stracić pracę. Ale jak urzędnik straci pracę to będzie artykuł, że burmistrz czy wójt zwolnil biednego nic winnego urzędnika i pewnie to sprawa polityczna. Ile redakcja wzięła dofinansowań? Jakie ma doświadczenie a pilotażu takich projektów?

    odpowiedz oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~żart? 21 dzisiaj 14:04ocena: 100% 

    To żart? Urzędnik prowadzi tylko PIĘĆ spraw i nie umie ich dopilnować? I jego kierownik też nie? I burmistrz też nie? To kto z nich powinien umieć?

    oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~Jeziorak 20 dzisiaj 13:18ocena: 100% 

    Drogi ~Oburzony, Twoja wyliczanka z Excela nijak nie usprawiedliwia utraty 3,5 miliona złotych. Nikt nie oczekuje, że burmistrz osobiście prowadzi przetargi i sprawdza każdą fakturę – oczekujemy, że buduje zespół, który takich błędów nie popełnia. I że nadzoruje kluczowe procesy, jak pozyskiwanie wielomilionowych dotacji. Skoro nie wie, że jego urząd przegapia termin – to znaczy, że nie zarządza. Jeśli wie i nie reaguje – to znaczy, że nie panuje. A jeśli w jego imieniu wypowiadasz się Ty – to znaczy, że jesteście w naprawdę głębokim kryzysie. To nie redaktor zawalił termin. To nie redaktor stracił pieniądze. To nie redaktor ma obowiązek kompetentnie kierować miastem. I nie – nie trzeba mieć doświadczenia w „pilotowaniu projektów”, żeby wiedzieć, że 3,5 miliona publicznych pieniędzy ma się nie rozpływać w powietrzu. To się nazywa zdrowy rozsądek, nie „poziom zarządzania”. Na koniec: jak urzędnik zawala, to traci pracę. Jak burmistrz na to pozwala – to też powinien.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Uważny 19 dzisiaj 12:54ocena: 91% 

    Masz rację… Bo przecież „nic się nie stało”. Iława się zwija, bo czy musi się rozwijać? Może i nie. Władza gwarantuje stabilizację — stabilizację w braku rozwoju i ciągłość w braku kompetencji.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Do pana oburzonego 18 dzisiaj 12:54ocena: 96% 

    Nie tak dawno pan Kopaczewski robił wielką reorganizację w urzędzie, kilka osób przy tej okazji straciło pracę. Widać, te poszczególne poziomy zarządzania słabo ogarnął, skoro tak potężny, kardynalny błąd przeszedł niezauważony. Ale cóż, w końcu jest absolwentem Collegium Humanum, nie SGH. A redakcji pan zarzuca, że niewielka i skromna? Fakt, 20 tysięcy miesięcznie na osobę z pieniędzy podatnika nie biorą - jak to robi pan Kopaczewski, tak sowicie przez nas wszystkich opłacany za tak nieudolne rządy. Osobiście nie oczekuję, że burmistrz miasta będzie osobiście pilotował 250 spraw. Ale tych najważniejszych ma przypilnować, a taką sprawą jest ulica Jagiełły. Jak tego nie rozumie, nie nadaje się do działalności publicznej.

    oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~Do oburzonego 17 dzisiaj 12:53ocena: 90% 

    Prace powinien stracić przede wszystkim kierownik działu, bo nie dopilnował tematu. I prace powinien stracić zastępca burmistrza odpowiedzialny za nadzór nad inwestycjami. Trzeba być ograniczonym umysłowo, żeby tego nie wiedzieć.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Śmieszny jesteś 16 dzisiaj 12:49ocena: 100% 

    Chyba kolego sufit spadł na Twoją głowę. Burmistrz ma zastępców i kierowników poszczególnych działów. Za co odpowiadają według Ciebie? Za picie kawki i pisanie postów na fb? Za co odpowiada Portjanko? Bronisz ślepo swojego wyboru na wlodarza miasta, a każdy myślący człowiek wie, że to jest tragiczny burmistrz, który nie potrafi ogarnąć poważnych tematów. Burmistrz jest jak szef firmy, który powinien wiedzieć, co dzieje się od najniższego szebla aż do góry. Co z tego, że ma dużo spraw na głowie. Człowieku, nie pogrążaj sie, bo on za to bierze 20 koła miesięcznie. To nie jest przedszkole tylko poważny świat.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Maradona 15 dzisiaj 12:40ocena: 100% 

    Powinieneś się podpisać - debil.

    oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~jhb 14 dzisiaj 12:23ocena: 100% 

    Myślał, myślał i wymyślił - jak się z tego wywinąć? Zrzucić winę na anonimowego pracownika, przyrzec poprawę i załatwione! Mieszkańcom Iławy na pewno to wystarczy haha. Co oni przecież mogą rozumieć, skoro mnie drugi raz wybrali?

    odpowiedz oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~Iławianin 13 dzisiaj 12:59ocena: 100% 

    Bo nasz burmistrz się uczy. Miasto jako poligon ćwiczebny, mieszkańcy jako materiał do testów. Każdy błąd to “proces”, każda porażka to “lekcja”. Może kiedyś osiągnie doskonałość — pytanie tylko, w którym mieście. Bo na koszt - czyli upadek miasta nasz miałki jest przygotowany.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Otev 12 dzisiaj 12:21ocena: 100% 

    Tak jak wiele osób tutaj pisało, wina zrzucona będzie na pracownika... jakie to polskie. Niestety czekają nas najgorsze lata w Iławie pod względem i finansowym i kulturalno rozrywkowym. Rozpoczyna się sezon turystyczny i tylko dzięki temu, że mamy nasz Jeziorak, ktoś tu w ogóle przyjeżdża... ale to już zasługa natury i prywatnych osób z branży hotelersko turystycznej, a nie rządzących tym miastem.

    odpowiedz oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~zdegustowany 11 dzisiaj 12:50ocena: 91% 

    To smutna prawda. Ja jestem osobą , która tutaj mieszka napływowo i szczerze myślę nad wyprowadzką, bo inaczej skostnieje. na zakupy jeżdżę do Ostródy, po warzywa do Bratiana od loklanych, a na jarmark Świąteczny do Nowego Miasta, w Iławie oglądam tylko śmieci na trawnikach obok kosza, bo nawet wrzucić nie można choć stoi obok cięzki klimat ta Iława

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Podatnik 10 dzisiaj 12:20ocena: 100% 

    Panie Kopaczewski pańskie tłumaczenie to psu o budę rozp,,,dzielić i przestań pań kłamać i obciążać winą jakiegoś pracownika bo ten temat ul, Jagiełly jest Panu znany od lat 7 kiedy obiecywał pań mieszkańcom tą ulicę i przestań pań się chwalić swoimi osiągnięciami bo pańskie SUPER osiągnięcie to dług miasta w granicach 70-milonów gdzie po Żylińskim było w granicach 30-milonów a więc super rządy i teraz ma pań czelność chwalić się osiągnięciami gdzie OSZUKAŁ pań ludzi z. JAGIEŁŁY ,,,,,,,,wniosek jest tylko jeden miej pań HONOP i podaj się do Dy.misji razem z zastępcą do spraw technicznych

    odpowiedz oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~Julia 9 dzisiaj 12:16ocena: 100% 

    Panie burmistrzu to pisanie oświadczeń nic nie da. To że wstyd Panu nic nam nie daje bo pieniędzy nie zwróci. Niestety jedynym rozwiązaniem jest podać się do dymisji.

    odpowiedz oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~Oddaj łańcuch 8 dzisiaj 12:13ocena: 100% 

    Polikwidował etaty by na jego pensję było to w pełni ponosi odpowiedzialność Dawidek za pracę urzędu. Dlaczego tyle osób z tego działu odeszło??? Tylko i wyłącznie głowa urzędu krzycząca "ja to zrobiłem" przed wyborami, że podpisał dokumentację na remont tej ulicy, teraz odpowiada, że tej ulicy remontu jednak nie będzie. Źadne wyjaśnienia tego nie zmienią!

    odpowiedz oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~Madra 7 dzisiaj 12:11ocena: 10% 

    Burmistrz Iławy - przynajmniej się przyznał do swojego błędu, Burmistrz Susza zrzuca to na błąd pracownika. czyli wszyscy winni tylko nie ja. Ot bohater na miarę gospodarza miasta.

    odpowiedz oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~Ol 6 dzisiaj 12:35ocena: 94% 

    Przecież debilu nasz burmistrz też zrzucił winę na pracownika

    oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~Śmiezna jesteś 5 dzisiaj 12:14ocena: 100% 

    Umiesz czytać ze zrozumieniem klakierko?

    oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~Mieszkaniec 4 dzisiaj 12:08ocena: 95% 

    To jest policzek dla mieszkańców Iławy. Jak Ci sami pracownicy zdobywają środki to gęba burmistrza to firmuje. Jak poległo to nie ja, to pracownik. Idź chłopie do tego żłobka o którym ciągle mówisz a nie za rządzenie się bierzesz. Piłat nie burmistrz. Urząd honorowo złóż. No ale to trzeba honor mieć.

    odpowiedz oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~Kipi 3 dzisiaj 12:13ocena: 100% 

    Zgadzam się. Honor to podstawa. Ale u samorządowców - fikcja.

    oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~jhvy 2 dzisiaj 12:10ocena: 95% 

    to ściema jest, nawet nie podał nazwiska tego pracownika

    oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~hvy 1 dzisiaj 12:00ocena: 80% 

    Nie ma kasy na wkład własny, jak w Suszu, i o to naprawdę chodzi.

    odpowiedz oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
REKLAMATuli
REKLAMAeltel
tel. 500 530 427 lub napisz kontakt@infoilawa.pl
REKLAMAChełmzyca
REKLAMAreperator
REKLAMAKORIM
Artykuł załadowany: 0.3523 sekundy