REKLAMABiG Ostróda Luty
REKLAMAprofi
REKLAMAMajka
wydrukuj podstronę do DRUKUJ28 lutego 2026, 11:42 komentarzy 29
Jedno z rond do odciążenia? To przy McDonald's - wskazuje nasz Czytelnik.

Jedno z rond do odciążenia? To przy McDonald's - wskazuje nasz Czytelnik. (Fot. archiwum własne, zdjęcie ilustracyjne.)

Portal Info Iława to internetowa przestrzeń rozmowy o lokalnych sprawach. Z dużym zainteresowaniem przyjmujemy Wasze wiadomości, pomysły i pytania. Dziś nagłaśniamy i poddajemy pod dyskusję wnioski, które jeden z mieszkańców i naszych Czytelników wyciągnął w palącej obecnie kwestii płynności ruchu w naszym mieście.

Jak je oceniacie? Dziś pytamy o Wasze zdanie, a wkrótce przedstawimy także stanowisko zarządców w sprawie tych pomysłów i ewentualnej możliwości wdrożenia ich w życie.



Nasz Czytelnik (imię i nazwisko do wiadomości redakcji) skontaktował się z nami z pomysłami na usprawnienie ruchu w zmagającej się z korkami Iławie. Według niego to małe zmiany, które mogą mieć wielkie znaczenie.



- Małym kosztem można usprawnić ruch przy basenie, na skrzyżowaniu ul. Narutowicza i Dąbrowskiego, na skrzyżowaniu Alei Jana Pawła II z ulicą Owocową i na skrzyżowaniu ul. 1 Maja z Sobieskiego - wymienia Iławianin.

Wszystkie proponowane zmiany - zilustrowane zdjęciami - przedstawiamy Wam poniżej. (Zdjęcia: Google Maps, opracowanie: Czytelnik).

Ulica Biskupska - wyjazd z parkingu basenu w tym miejscu jest obecnie niemożliwy - Iławianin proponuje umożliwienie wyjazdu ze skrętem wyłącznie w prawo i ustąpieniem pierwszeństwa przejazdu. Jak sądzi, zmniejszyłoby to natężenie ruchu na kluczowym pobliskim rondzie na DK-16.

Obecnie.

Po proponowanej zmianie.

Ponownie ulica Biskupska i okolice basenu. Iławianin uważa, że w tym miejscu powinien zniknąć nakaz jazdy prosto - kierowcom należy umożliwić skręt w lewo na parking przy basenie, co ponownie przyczyniłoby się do zmniejszenia natężenia ruchu na pobliskim rondzie. 

Obecnie.

Po proponowanej zmianie.

Ulica Narutowicza - skrzyżowanie z Dąbrowskiego. Według Iławianina w tym miejscu powinien być nakaz jazdy w prawo. Kierowcy skręcający w lewo nieraz jeżdżą "po warszawsku", wymuszają pierwszeństwo - przekonuje Czytelnik.

Obecnie.

Po proponowanej zmianie.

Skrzyżowanie ul. Sobieskiego z 1 Maja - przy "Budowlance".

Jak wskazuje Iławianin, przydałoby się rondo! Czytelnik przekonuje, że na początek - tak jak zrobiono to w Ostródzie (zdjęcie poniżej) - można wprowadzić tymczasowe rondo i sprawdzić, czy takie rozwiązanie sprawdzi się w praktyce.

Aleja Jana Pawła - skrzyżowanie z Owocową. Według naszego Czytelnika w tym miejscu należałoby umożliwić kierowcom osobówek lewoskręt w ulicę Owocową, co pomogłoby odciążyć rondo przy restauracji McDonald's.

Obecnie.

Po proponowanej zmianie.

Co sądzicie o tych propozycjach? Czekamy na Wasze opinie w komentarzach. Następnie skonsultujemy je z zarządcami dróg i niedługo wrócimy do tematu.

Red. kontakt@infoilawa.pl.

REKLAMAgeodeta
REKLAMAIKEA

29Komentarze

dodaj komentarz

Portal infoilawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

  • ~NIL 29 34 minuty temuocena: 0% 

    Bla, bla, bla... niestety nic to nie pomoże. Złudne nadzieje. To nie są miejsca spowolnienia lub totalnego blokowania ruchu. Przejazdy na rondach przy McDonald's (głównie) i przy Weterynarii blokują cały ruch, reszta to tylko dodatki.

    odpowiedz oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~Rk 28 dzisiaj 19:49ocena: 100% 

    Dobry pomysł.

    odpowiedz oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~ilaw 27 dzisiaj 18:51ocena: 100% 

    panie Klepacki wdrazac pomysl w zycie

    odpowiedz oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Mieszkaniec 26 dzisiaj 20:10ocena: 100% 

    Klepacki, od jesieni miał sporo czasu, by tego rodzaju pomysły wymyślić. Do tej pory nic. Nie ma co go tu reklamować. Niech zarządcy dróg wprowadzą te zmiany i będzie ok

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~i 25 dzisiaj 18:20ocena: 0% 

    Tuskowi należy powiedzieć żeby cenę paliwa podniósł do 10 zł za litr, to skończą się niepotrzebne jazdy samochodami.

    odpowiedz oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~as26 24 dzisiaj 18:04ocena: 40% 

    Jeszcze ukrócić cwaniactwo kierowców którzy jadąc ulicą Wyszyńskiego przed przejazdem skręcają w uliczkę w stronę białego kościoła oraz tych którzy tą uliczką skręcają w lewo wjeżdżając na przejazd.

    odpowiedz oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Elemelek 23 dzisiaj 18:21ocena: 33% 

    Oj tak, przydałby się tam patrol policji, ale wolą stać w Jędrychowie i strzelać z lasera

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~qwerty 22 dzisiaj 18:01ocena: 100% 

    Ulica Narutowicza i skrzyżowanie z ulicą Dąnrowskiego - bardzo dobry pomysł z nakazem skrętu w prawo.

    odpowiedz oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Vit 21 dzisiaj 17:51ocena: 57% 

    Korki w Iławie były, są i będą i nie pomogą żadne rozwiązania. W jednym miejscu trochę się poluzuje w innym się zatka jeszcze bardziej.Dobrych 10 lat temu przesiadłem się na rower i mam w nosie korki.Z samochodu korzystam sporadycznie.

    odpowiedz oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Marecki 20 dzisiaj 19:14ocena: 75% 

    kogo to obchodzi na co ty się przesiadłeś i ile korzystasz z samochodu

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Pomyśl! 19 dzisiaj 17:38ocena: 83% 

    Możemy nic nie robić o nic się nie zmieni. Natomiast każda próba daje 50% szans powodzenia. Widać że Iławianin ma pomysły i zachęcam Zarządców drogi do ich przemyślenia i wprowadzenia w życie. Chyba że macie lepsze rozwiązania.

    odpowiedz oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~ilaw 18 dzisiaj 16:11ocena: 100% 

    Bardzo dobre rozwiazania na podstawie ktorych latwo wprowadzic je w zycie . Ale jak znam zycie bez projektu sie nie obejdzie Jeszcze ul Kwidzynska i Biskupska skret w prawo z pierwszenstwem lub poszerzony prawoskret

    odpowiedz oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~fatalne skrzyżowanie 17 dzisiaj 15:49ocena: 81% 

    Ulica Kwidzyńska i Biskupska przy wyjeździe na Wikielec-bardzo niebezpieczne skrzyżowanie powodujące korki. Obecnie drogą z Wikielca, pędząc pod górkę w ul. Biskupską, wlewa się do miasta znaczna część ruchu z kierunku Kisielic i Grudziądza, omijając zamknięty przez 12 godzin na dobę przejazd kolejowy za Iławą. Pchają się tam wąską drogą nawet tiry. Kierowcy, chcący wyjechać z ul. Kwidzyńskiej w prawo w Biskupską, są blokowani przez tych, którzy nie mogą skręcić w lewo w kierunku Wikielca. Poza tym całkowicie zasłaniają oni widok z lewej strony skręcającym w prawo w Biskupską do miasta. Wyjściem byłoby wprowadzenie pierwszeństwa przejazdu w prawo z Kwidzyńskiej w Biskupską oraz w lewo z Biskupskiej w Kwidzyńską. Czyli powstrzymanie fali samochodów wlewających się od strony Wikielca. Kierowcom nie chce się czekać na przejeździe kolejowym, więc bokiem zalewają Wikielec, a późnìej całkowicie blokują ruch na jednym z ważnych, a i tak już fatalnie ukształtowanym, skrzyżowaniu w mieście.

    odpowiedz oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~Żenada 16 dzisiaj 15:06ocena: 80% 

    A gdzie są prewoskręty

    odpowiedz oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~Marek Kowalewski 15 dzisiaj 13:58ocena: 100% 

    Uważam że to dobry pomysł, napewno zredukuje to chociaż trochę przejazd w naszym iławskim mieście. Zachęcam

    odpowiedz oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~Łyso mi !!! 14 dzisiaj 13:52ocena: 100% 

    Naprawdę małym kosztem wielkie zmiany. Bez próbowania się nie przekonamy czy te fajne pomysły się sprawdzą. Mam nadzieję że zarządcy dróg pociągną temat. Proponuję zakład: jak do końca marca wprowadzą zmiany ogóle się na łyso

    odpowiedz oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~Kierowca na codzień w korkach 13 dzisiaj 13:46ocena: 100% 

    Brawo, bardzo interesujące pomysły !!! Ciekawe czy można wdrożyć w porozumieniu z zarządcami poszczególnych dróg?

    odpowiedz oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~Maciej D. 12 dzisiaj 12:56ocena: 35% 

    1 maja i Sobieskiego, rondo? Na serio? Mało rond w mieście i żaden z was nie potrafi się na nim poruszać, żeby upłynnić ruch. Zero kierunkowskazów, i czekanie nawet po 5 minut żeby się włączyć i tak w końcu wymusić pierwszeństwo. Idźcie na kursy doskonalenia jazdy.

    odpowiedz oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~może mniej arogancji? 11 dzisiaj 15:55ocena: 71% 

    Żaden nie potrafi? Najważniejsze, że ty niedościgły mistrzu potrafisz.

    oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~Swoj 10 dzisiaj 12:38ocena: 29% 

    Z Narutowicza to jest bez sensu , rondo całkiem zablokowane żeby wyjechać w prawo trzeba było by rondo objechać , w tym miejscu rondo powiększyć i już by było super

    odpowiedz oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~vy 9 dzisiaj 12:48ocena: 22% 

    Tak, to rondo to fuszera, powinno byc oryginalnie wieksze, uwzględniając zjazd na Narutowicza.

    oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~fre 8 dzisiaj 12:37ocena: 78% 

    Wyjazd z lidla na Kościuszki to samo. Wszyscy muszą w prawo blokować rondo, nawet jak docelowo jadą w lewo, do miasta.

    odpowiedz oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~a może zamiana zarządców? 7 dzisiaj 16:34ocena: 100% 

    Z tą drogą krajową na ulicach Kościuszki i Niepodległości to od dawna tylko pozory i biurokratyczna skamielina. I tak faktycznie rolę fragmentu drogi krajowej pełni obowodnica Jana Pawła, będąca pod zarządem miasta. Czy miasto nie mogłoby porozumieć się z olsztyńską filią Głównej Dyrekcji Dróg i zamienić się z nią tym odcinkami ulic? Niech sobie tzw. Gdaka weżmie obwodnicę, a miasto niech odzyska władzę nad ulicami w swoim centrum? Dzięki temu np. tablice drogowe stojące przed rondami na ul. Ostródzkiej oraz Konsytucji 3 Maja nie będą wreszcie kierowały ruchu drogi krajowej S16 do centrum miasta. Bo wielu zdezorientowanych kierowców z dalszych stron tam właśnie niepotrzebnie wjeżdża, chcąc jechać do Olsztyna lub dalej na wschód. Niebieskie znaki kierujące wcześniej przed wspomnianymi rondami - na obwodnicę - są małe, słabo widoczne i łatwe do przeoczenia. .

    oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~Elemelek 6 dzisiaj 12:50ocena: 100% 

    Tam jest wyciągnięta wysepka, więc bez kosztów się nie obejdzie. I to jest ciąg drogi krajowej, ciekawe co na to zarządca

    oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~Mila 5 dzisiaj 12:27ocena: 83% 

    O tym basenie to myślałam już od dawna wiec bardzo popieram! Dziwię się, że włodarze miasta sami o tym nie pomyśleli

    odpowiedz oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~Znający sprawy 4 dzisiaj 20:04

    Klepacki, też jeszcze w tych tematach nic nie wymyślił. Mieszkaniec, autor artykułu, jak najbardziej. Popieram

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~ratownik medyczny 3 dzisiaj 12:44ocena: 83% 

    a kto tam ma myśleć? bibliotekarz? dobra idę rozwieszać plakaty

    oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~Mieszkaniec 2 dzisiaj 12:22ocena: 67% 

    Bardzo dobry pomysł. Popieram.

    odpowiedz oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~Heniek 1 dzisiaj 12:08ocena: 67% 

    Super, popieram.

    odpowiedz oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
REKLAMAbako
tel. 500 530 427 lub napisz kontakt@infoilawa.pl
REKLAMABednarski
Artykuł załadowany: 0.7373 sekundy